خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/30 - 09:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
استقبال نایب رییس کمیسیون فرهنگی از طرح شناور شدن قیمت بلیط سینماها:

فرصتی برای جبران تهدید صندلی‌های خالی سینماها با تشویق خانواده‌ها است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح شناور بلیت سینما به واسطه مدیران سالن‌ها را اقدامی منطقی دانست و گفت: درصدی از بلیت سینما باید شناور باشد به این دلیل که خانواده‌ها و افراد تشویق شوند در زمان غیر از پیک به سینما بروند.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شناور شدن بلیت سینماها، گفت: صنعت سینمایی کشور طی سال‌های اخیر درگیر مشکلات عدیده‌ای شده است، به قدری که شاهد تعطیلی بسیاری از سالن‌های سینمایی کشور بودیم؛ برای جبران خسارات وارده در دوران شدت گیری کرونا و جدایی مخاطبان از سینما باید سازمان سینمایی کشور از حداکثر توان خود بهره بگیرد، این فرصت را باید در تولیدات با کیفیت تا قیمت مناسب بلیت سینماها جبران کند.



صندلی خالی سینماها تهدیدی جدی برای این صنعت است



 وی با انتقاد از عدم بهره برداری از ظرفیت سینماها، افزود: صندلی خالی سینماها تهدیدی جدی برای این صنعت محسوب می‌شود، برای این مهم باید راهکارهایی در نظر گرفته شود. پیشنهاد شناور شدن بلیت سینما و کاهش قیمت آن منجر می‌شود برخی از افراد علاقمند به تماشای فیلم و حضور در سینماها شوند این اقدام فی نفسه اقدام مناسبی است اما در ساعت پیک همچون ایام تعطیلات باید تعرفه‌ای برای آنها در نظر بگیریم.



رشد قیمت بالای 50 درصد بلیت سینماها غیر منطقی است



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت سینما باید تابع رقم مشخصی باشد، افزود: اگر این افزایش قیمت در حد نرمال بین  10 الی 20 درصد باشد چندان تاثیری بر افزایش ریزش مخاطب نخواهد داشت اما اگر این رشد قیمت به بالای 50 درصد صعود کند غیر منطقی است و بی تردید در میزان جذب مخاطب تاثیرگذار است.



درصدی از بلیت سینما باید شناور باشد ​



نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با بیان اینکه درصدی از افزایش قیمت بلیت سینما باید شناور باشد، اظهار داشت: درصدی از بلیت سینما باید شناور باشد به این دلیل که خانواده‌ها و افراد تشویق شوند در زمان غیر از پیک و زمان مشخص شده به سینما بروند.











یزدیخواه


یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه برخی از سانس‌های اکران فیلم‌های سینمایی در طول شبانه روز برای بسیاری از مخاطبان این هنر اهمیت دارد، گفت: برخی از ساعات اکران فیلم‌های سینمایی برای مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این مسئله فرصتی برای سینماداران خواهد بود تا بتوانند جبران صندلی خالی سینماها در سایر روزهای هفته باشند.



نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح شناور بلیت سینما به واسطه مدیران سالن‌ها را اقدامی منطقی دانست و گفت: قسمتی از حوزه سینما مربوط به بخش خصوص است، ورود دولت در تمام حوزه‌ها جایز نیست، از طرفی نظام عرضه و تقاضا می‌تواند بر روی تعادل قیمت بلیت سینما تاثیر بگذارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374867
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار